söndag 17 december 2017

Tredje advent

Tredje advent började med strålande sol, men innan Fröken Grön hade hunnit få benen över sängkanten så var himlen grå igen. Ja ja, vad är väl en bal på slottet... Fast å andra sidan gör sig ju tända ljus inte lika bra i solsken. Idag brinner tredje ljuset i min lilla betonggrisstake.


I köket är det inte så juligt än. Den lilla gröna hyllan har fått ett par röda äpplen och två små renar i koppar, men annars kör jag på mitt vanliga kockumsgula och gröna. Varför ändra på ett vinnande koncept, hihi!


Två små vita julrosor i zinkkrukor är ju i och för sig ganska juligt, men gamla plåtlådan med glaslock agerar brödförvaring året runt. (Ett måste när mössen hittar in i stugan om vintern...) Pepparkakorna fick agera statister för bildens skull, men de är uppätna nu.


Det finns mycket i stugan som skulle behöva göras idag, men vi får väl se hur det blir med den saken. Söndagar går alltid så försvinnande fort, och så vill man ju hinna mysa lite också. Det sistnämnda står alltid högst upp på prioriteringslistan. Och så söndagsbadet, förstås!

3 kommentarer:

  1. Ja nu tassar det snabbt på mot jul. Men jag har hunnit göra köttbullar, mandelbollaroh revben till julbordet redan. Så det ska nog bli jul i år igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, där ligger vi back i planeringen! 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!