fredag 29 december 2017

Mellandag

Idag har vi verkligen haft en "mellandag" i ordets rätta bemärkelse. Med andra ord har vi  inte gjort så värst mycket. Dagens största bedrift var att bilen (som var makalöst skitig) blev tvättad på macken i grannbyn, och att jag lyckades komma ut tomhänt ur en av traktens största antik- och loppisbutiker, trots att det var 20% på allt i butiken. Det var väl ungefär det vi hann med idag.


Annars går jag mest runt och är sugen på frukt och grönt. Efter flera dagars konstant ätande (mer eller mindre) är man i ärlighetens namn rätt trött på kött och bröd och snask. Inte orkar man tänka ut vad man ska äta till middag heller. Ge mig en apelsin eller en tonfisksallad!


Nu är jag faktiskt sugen på att börja städa bort julen. Märkligt det där, hur snabbt man tröttnar på det också, bara juldagarna är över. Från och med nu börjar min väntan på våren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!