söndag 26 november 2017

Liten julmarknad

Jag kom aldrig iväg till i Huseby i år. Däremot tog jag mig en kort tur ut på landet i förmiddags, för att besöka en liten julmarknad på Säflacka gård. Där ligger även i vanliga fall en fin liten inredningsbutik som heter Gröna Porten, men nu i helgen var det lite extra juligt där. Silverstjärna på dörren borde alla lador ha till jul!


Jag drack årets första glögg och köpte sedan med mig några honeycomb-änglar med mig hem, som jag hängde upp på en pinne i fönstret på glasverandan. En grön och två vita känns inte så skrikande juligt, precis. 




På eftermiddagen var jag ute och bökade i trädgården, och lagom till kaffedags kom världens bästa granne över med hemmagjord saffranskladdkaka. Vilken lysande söndag! Nu har jag frusna tår och tänker tina upp mig i ett varmt söndagsbad. Over and out för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!