onsdag 25 oktober 2017

Bä bä vita lamm

Törs man erkänna att jag drack julmust i fredags? Och åt en macka med griljerad skinka och senap till frukost i lördags? Ja, nu när jag ändå har "outat" mig själv kan jag dessutom medge att jag nyss köpte julnumret av tidningen Lantliv också, och att jag smygtittar på fina små tändsticksfår (eller Putzlamm som de också kallas) på Tradera. De ploppar nämligen upp där så här års.


Just nu ligger det sex olika auktioner ute, och man behöver inte vara Einstein för att fatta att priserna styrs av utbud-och-efterfrågan-principen. Hösten 2017 är det tyvärr inte helt ovanligt att slutsumman för en sådan här liten rackare sticker iväg i upp över 300 kronor. Puh, helt galet ju! Men de är ju så bedårande fina.


Jag letade faktiskt efter små julgransljus när jag var i mataffären efter jobbet idag, men de hade inte plockat fram några sådana än. Annars hade jag gärna velat smygtända ljus i mina små flugsvamp-stakar på glasverandan, för svampar borde man väl ändå komma undan med utan att skämmas så här års?


Min lilla tjuvstart till trots, så blir det absolut inget pyntande på Solhäll i praktiken förrän till första advent. Lite traditionalist är jag iallafall. Fast läsa tidningar och titta på förra årets decemberfoton kan man ju få göra. Och spana på tändsticksfår på Tradera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!