tisdag 12 september 2017

Tomater, pumpor och kvarglömda plantor

Växthuset har förvandlats till rena rama karamellbutiken. Hemodlade 'Tiny Tim'-tomatplantor levererar mängder av godis, som vi helst smaskar i oss rätt upp och ner på plats. På fröpåsen stod det coctailtomat, men de kvalificerar sig nästan mer som pärltomater tycker jag. 


I pumpalandet börjar bladen vissna, men två stora pumpor ligger och tronar på ett tjockt lager av gräsklipp. Håller de sig fina ända till Halloween, tro?


I en gul metallåda står fortfarande sju dvärgastilbeplantor, som jag köpte på superduper-rean i Oppmanna efter midsommar. (Ja, jag vet att jag är hopplös, men jag köpte så himla mycket annat också...) De går visst bra att använda som marktäckare och lär funka fint i sol. Jag ska nog se till att de får komma ner i jord någonstans, innan hösten kommer på riktigt. 


Gräsklippning, häckklippning och perenndelning står också på att-göra-listan, innan det är dags att trappa ner helt på trädgårdsarbetet för i år. Kanske kan det bli lite trädgård till helgen, om vädret tillåter. 

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!