fredag 29 september 2017

En "plautlauda"

Att besöka fina butiken Fröjd af Sverige i Osby med inställningen "jag ska bara svänga inom och ta en snabb titt" är dömt att misslyckas. Jag borde veta bättre, för jag har torskat så himla många gånger förr. Idag sprang jag på en grön vintagelåda i metall redan i dörren, och gröna plåtlådor kan man ju helt enkelt inte motstå.


På högstadiet hade jag en tekniklärare, som på klingande blekingska annonserade att vi skulle tillverka egna "plautlaudor". Det där kom jag helt osökt att tänka på nu, bara en sisådär 30 (+) år senare, hihi! 


Min gröna "plautlauda" hamnar nog i badrummet framöver, för där har man ju alltid en massa småplock som bara ligger och dräller. Ni ser, jag kan rättfärdiga alla mina impulsköp, haha!

1 kommentar:

  1. Livsfarligt det där för plånboken ha ha! Men en snygg låda sitter alltid fint :)
    Ha en fin helg....
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!