fredag 15 september 2017

Badkruka och kärleksört

Det börjar bli kallt åt rumpan för badkrukan Siv, som ändå så tappert kämpar vidare i sin balja. Fryslorten Fröken Grön är glad att det inte är hon som sitter där och huttrar i höstregnet. Fast vacker omgivning har hon iallafall nu, när kärleksörten äntligen blommar. Det är verkligen en höjdpunkt under trädgårdsåret, får man säga. 


Jag har ett helt gäng blommande kärleksört i en pallkrage också, som jag grävde upp ur rabatten på framsidan när jag planterade om lite där tidigare i år. Ännu ett i-väntan-på-något-annat-projekt som inte blivit avslutat än, fast förr eller senare brukar allt liksom hitta sin plats. Om vädret tillåter vore det ju trevligt med lite trädgårdsfix redan nu i helgen. Happy Friday allihopa everybody!

2 kommentarer:

  1. Badkrukan är underbar! Jag har kärleksört men har aldrig tyckt om den, får nog försöka ändra uppfattning.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Visst är den fin kärleksörten! På Öland grävde jag bort den men den kom tillbaka varje höst...måste nog plantera en ny här :)
    Lördag igen, ha en skön helg nu.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!