måndag 7 augusti 2017

'Summer Snow'

Bäst som jag satt och undrade om min 'Summer Snow'-klematis hade kastat in handduken i år, så vandrade min blick tre meter upp i luften. Högt där uppe, där forsythiabusken möter vår gigantiska buxbom, blommar mängder av vita små blommor! Den lever helt klart sitt eget liv, den där klematisen. Bäst att bara låta den hållas.


Själv har jag haft en alldeles utmärkt första dag tillbaka på jobbet. Det är ju onekligen en fröjd att träffa alla kära kollegor igen, och dessutom håller vi på att flytta in i helt nyrenoverade lokaler, vilket naturligtvis är extra roligt. Igår skrev jag och undrade var jag hade lagt jobbnyckeln, men idag har jag faktiskt mest letat efter min hjärna... Hoppas jag hittar den imorgon.

1 kommentar:

  1. I våras klippte jag ner min Summer Snow och flyttade den, trodde nästan att den skulle tyna bort, men så började det spira, den har vuxit ovanligt sakta och inte blommat. Hoppas den kommer igång nästa år för jag vill inte vara utan min Summer Snow.
    Det är roligt att träffa kollegorna efter sommaren och efter ett par timmar är man inne i rutinerna igen.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!