fredag 11 augusti 2017

Att börja trappa ner

Det har varit sköna kvällar den här veckan. Efter jobbet har jag tassat runt i trädgården och bara njutit. Nästan alltid så här dags på säsongen känner jag hur jag börjar trappa ner på ambitionerna, för att istället bara njuta av det som redan finns.


Dagar med vackert väder är det alltid ett speciellt sken framåt sen eftermiddag, tidig kväll. Nere i moraset blommar gullriset för fullt. Jag kan inte annat än älska detta, i synnerhet när solens sista strålar faller ner och förvandlar allt till ett hav av guld.



Rabatterna har fått ordentligt med vatten i sommar, och perennerna växer så det knakar. Jag har släppt kontrollen och låter allt bli lite vilt och vackert. Som nävan 'Rozanne', som väller över på alla breddar. Kopparbaljan med den lilla solcellsfontänen försvinner nästan där bakom.



Och så var det fredag och första arbetsveckan är avklarad efter semestern. Imorgon ska det visst bli regn, men det känns faktiskt helt OK det också. I augusti slappnar jag av som allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!