tisdag 8 augusti 2017

Ärggröna prylar från Lövparken

När vi var i Västmanland på semestern fick jag möjlighet att göra ett snabbt men uppskattat besök på Lövparkens Trädgård; en liten handelsträdgård som ligger i anslutning till Hembygdsparken och Strömsholms kanal i Västanfors, Fagersta. Vilket charmigt ställe!


Där fanns mycket roligt "trädgårds-blingbling" att titta på, i synnerhet för mig som älskar grönt. Det var både ett och annat som slank med i en kasse därifrån, som till exempel de här fina ärggröna kopparlöven. Fem sådana dinglar numera i vårt äppelträd på baksidan.


Jag fortsatte det ärggröna temat med tre dekorativa klot i keramik, som kommer att bli snygga i vilken rabatt som helst här hemma. 


Och slutligen en ärggrön anka i något betongaktigt material. Är det H.C. Andersens fula ankunge, månntro? Här hemma har den inte hittat ut i trädgården än, utan häckar ute på glasverandan.


Överhuvudtaget är det väldigt vacker miljö i krokarna runt Hembygdsgården i Västanfors. Det ligger även en gammal handelsbod här som också är rolig att besöka, och i den fina kyrkan som ligger på andra sidan kanalen är jag faktiskt döpt en gång i tiden. En utflykt hit kan verkligen rekommenderas, om ni är i trakten. 

2 kommentarer:

  1. Ser ut att vara ett mysigt ställe och vilka fina trädgårdsdekorationer du hittat!
    Jag gillar också ärgade saker så skulle gärna titta i den butiken :) Du har så fint i din trädgård! Alltid lika kul att kika in här och se vad du hittat på.
    Kram/ Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nettan! Alltid lika trevligt när du hälsar på och kommenterar!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!