torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag

Att det är Skärtorsdag råder det ingen tvekan om i "Glesbygd". Mitt på torget cirkulerar redan en påskkärring runt, i väntan på avfärd mot Blåkulla. Kanske har hon stämt träff med oss andra häxor i bygden? "Kommer ni inte snart?" ropar hon otåligt.


Kärringen är en rolig tradition här i byn. I år tror jag bestämt att hon har fått både ett ansiktslyft och en ny garderob, för hon ser fräschare ut än någonsin. Katten där längst fram på kvasten är dock mer lik en råtta än en katt, haha!


Och här går det en annan påskkärring med stora steg i regnet. Hon har varit på byns finaste lilla blomsteraffär och inhandlat en stor korg. Vad den ska användas till får ni se en annan dag.


Nu gäller det ju nämligen att skynda hem och svida om, så att kärringen på torget slipper vänta. Hemma på Solhäll står kvasten redo ute i smatten. Någon katt har jag inte, men det får väl gå ändå. 


Ses vi på Blåkulla ikväll, tjejer? 😉

1 kommentar:

  1. Så härlig påskkäring! Det är roligt när det blir lite lekfullt på byn.
    Nu kvastar katten och jag iväg till Blåkulla så vi ses!
    Glad Påsk!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!