fredag 17 mars 2017

Gilla läget

Jag vill knappt ta det hemska ordet i min mun, men det SNÖAR ute. Förvisso "bara" ett blaskigt snöregn, men tillräckligt mycket för att framkalla panikångest hos en bloggerska som när en galen längtan efter våren och som har gått och väntat på en helg full av härligt trädgårdsarbete. Ska man tro väderprognosen är det bara att gilla läget resten av helgen. Well, well, vad är väl en bal på slottet?


Fast man kan ju välja att ignorera olyckskorparna, ta på sig mössa och långkalsonger och bara köra på. Är det vår i kalendern så är det. Sounds like a plan to me. 

3 kommentarer:

  1. Ja i Kalmar var det både blåsigt, snöigt, regnigt och sen strålande sol! Lite aprilväder...
    Teknik ja, himmel att jag ens för ut några inlägg på bloggen hi hi! Hatar teknik, förstår ingenting av appar och knappar!
    Nåja, nu tar vi helg och hoppas på några solstrålar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Lugn, det är bara en staräur, som vi säger här på Gotland. Det skall vara sju sådana efter att staren har kommit! Och du tycker ju att alla årstider är lika vackra, eller hur? ;-) Vilket fint inlägg det var, med alla fyra årstider!

    Kram och håll ut, det är snart vår på RIKTIGT!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det är trevligt med årstider. Men bara så länge de håller sig inom sina kalendergränser, hihi!
      "Staräur" var ett nytt begrepp för mig. Som den språknörd jag är lägger jag det genast på minnet!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!