fredag 27 januari 2017

Fredagskänsla

Nog är det ändå en speciell helgkänsla som infinner sig när man jobbar på fredagar. Att få avsluta veckan tillsammans med sina kollegor (vi är alla liksom extra tramsiga efter lunch på fredagar), för att sedan bara släppa efter och landa i total helglättja framemot 16-snåret, när det är dags att åka hem. Och sen handla i affären tillsammans med alla andra bybor, komma hem och tända i spisen och gotta till det lite extra. Fint som snus!


Imorgon förmiddag blir det en liten loppis- och antikrunda i Hässleholm och Tyringe, tillsammans med en kollega. Det blir nog en lagom lördagsaktivitet. Kanske stannar jag på Blomsterlandet också när jag ändå är i närheten, för jag har hört ryktas att de har 50% på alla fröer. Vi får väl se om jag vågar mig dit.

2 kommentarer:

  1. Fredagskänslan är riktigt skön men eftersom jag numera är ledig på fredagar har jag inte det där speciella med kollegorna. Men det är så gott att vakna på fredag morgon och ligga kvar i sängen och läsa en stund.
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju ledig på fredagar förra terminen och gillade just den känslan. Att vara ledig på onsdagar är annorlunda, men bra på ett annat sätt. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket jag gillar bäst. 😃

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!