söndag 4 december 2016

Andra ljuset

När andra ljuset brinner äter vi söndagsbrunch med ägg, bacon, kaffe och smoothie gjord på ananas och kokosyoghurt. (Äntligen, Arla! Det sistnämnda har jag väntat på i hela mitt liv.) Ljudet till "Vinterstudion" på TV utgör en utmärkt bakgrundskuliss. 


Kanske tar jag mig en liten vädringspaus senare idag och går ut och decemberpyntar mitt planteringsbord vid ladan lite grann. Kanske inte. Kanske går jag ner i källaren och viker lite tvätt. Kanske inte. Kanske läser jag några kapitel till i "Kvinnan på tåget". Kanske inte. En härligt opretentiös söndag, med andra ord. Jag är bra på sådana!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig adventsstämning det är hos dej och söndagsinställningen - så perfekt,det blir vad det blir och allt är som det ska.
    Ha en fin start på veckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!