onsdag 16 november 2016

Chockerande insikt

Jag drabbades av en chockerande insikt på jobbet idag, när vår go'a vaktis kom förbi och meddelade att det minsann är första advent OM EN OCH EN HALV VECKA!!! Herregud... Förvisso konstaterade jag i ett blogginlägg redan under höstlovet att advent kommer tidigt i år, och förvisso har jag redan smygläst julnumren av flera olika inrednings- och trädgårdstidningar, men jag har tydligen ändå lyckats tappa tidsbegreppet totalt. Jag begriper inte hur det gick till; jag som ÄLSKAR advent!


Dags att börja leta fram adventsgrejerna från gömmorna på vinden, alltså. Det får nog bli ett projekt för min lediga fredag. Ute i "smatten" väntar iallafall redan den fina stjärnan jag fick av mina väninnor när vi var på Huseby bruk i lördags. Jag gillar det "opråliga" väldigt mycket, och själva metallställningen undertill kan jag återanvända även kommande år.


Sen måste jag lura med mig maken ut i skogen någon dag, så att jag kan plocka kottar och mossiga pinnar till alla mina små arrangemang. Uteljusslingan måste också fram, så att jag kan kolla att den fungerar. (Det är nu man önskar att man hade låtit den sitta kvar där ute i busken...) Kanske tar jag mig också en tur till Blomsterlandet redan nu på lördag, så att jag alldeles säkert är "färdigbunkrad" och redo att pynta loss nästa helg. Fast någon tjuvstart blir det ändå inte på Solhäll; i våra fönster brinner stakarna allra tidigast lördag kväll den 26 november. Så det så!

6 kommentarer:

  1. Finfin stjärna! så härligt att även du väntar tills det är tid. Advent tidigast kvällen före advent, julgran på lille julafton osv. Visst är det härligt att vänta och längta! hälsningar fr tant G i skogsbrynet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast när det gäller julgran brukar jag fuska och tjuvstarta, hihi! Förmodligen för att jag vet att jag helst vill slänga ut den direkt efter nyår. Tack för hälsningen! :-)

      Radera
  2. Det kom jag också på igår! Jag som inte ens fått i vitlöken eller tömt alla sommarkrukor. Trodde jag gjort det mesta.
    /Luna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sommarkrukorna ska vi inte prata om... Att åtminstone tömma dem får nog bli ett av helgens projekt, om vädret tillåter. Fast städar ur dem ordentligt väntar jag nog med till våren.

      Radera
  3. Ja, tiden går alltid så fort, skönt att det inte är långtråkigt. Här tjuvstartas inte heller, vill ju inte tröttna på pyntet innan julen. Stjärnan var ju en jättefin present som du kan använda många gånger om.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, långtråkigt hinner det aldrig bli. :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!