onsdag 19 oktober 2016

Vinterkängor och sevärda trädgårdar

Nu klafsar jag runt i stugan i mina nya vinterkängor. Curlingmodell i olivgrön mocka med foder i ull, från danska Billi Bi (som jag har lånat bilden av). Fotriktigt och varmt så det förslår, och rätt fina med får jag säga. Det blir nog en bra vinter för mina kalla tår. De är så sköna att jag nästan vill ha dem som tofflor inomhus.


Föredraget med Gunnel igår var väldans inspirerande och gemytligt på alla sätt och vis. Trädgårdsfolk är definitivt ett trevligt släkte, men det visste vi ju redan. Jag passade på att köpa med mig ett exemplar av hennes nya bok, som handlar om 100 sevärda trädgårdar i västra Europa. Den kan ju vara bra att ha när man ska planera nästa års semester, hihi! 

3 kommentarer:

  1. Härliga kängor, skönt att slippa frysa om fossingarna....;) Kan tro att det var intressant att lyssna till Gunnel!

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Härliga kängor, det ska vara varmt och skönt för fötterna!
    Förstår att du var nöjd med Gunnels föredrag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Bekväma och varma vinterskor är avgörande för mig! Det är därför jag gillar de du visar. Jag tar ofta på mig varma strumpor för att mina fötter inte ska bli kalla.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!