lördag 30 juli 2016

Slapp lördag

Oj, vilken slapp lördag jag har haft. I förmiddags var jag ute och pillade ner några murgröneplantor i jorden nere bakom växthuset, men sen började det regna. Det tog jag som ett tecken på att soffläge var helt legitimt resten av dagen, och så blev det. Så tacksamt med regn, ändå. Trädgården jublar av lycka, och jag slipper vattna. Och så har jag sett till att fylla mina regntunnor; det är ju så otroligt smidigt att kunna doppa krukorna rakt ner i dem istället för att springa runt med vattenkannan. 


Imorgon bitti får jag nog se till att komma upp i tid, så att jag kommer i säng i tid på kvällen sen. På måndag börjar nämligen den vanliga vardagen igen, men det känns ändå som att det är mycket sommar kvar. Både augusti och september brukar ju kunna bidra med fint väder, och känner jag mig själv rätt så ligger det nog ytterligare ett och annat projekt och väntar innan trädgårdsåret är slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!