torsdag 28 april 2016

Evigt kretslopp

Att gå förbi krukorna med ljuvligt mörkröd-rosa stenbräcka visade sig, som så många gånger förr i plantsammanhang, vara helt omöjligt. På två röda sekunder hamnade två stycken i en påse och fick följa med mig hem. Och som så många gånger förr kom mina loppisfyndade terracottakrukor väl till pass. Sådana krukor är mitt ständiga loppis-span. Älskar patinan på dem!


Nu lär plantorna nog inte få bo i kruka hela sommaren. De mår bättre i riktig jord i det långa loppet, så lite senare i vår gräver jag säkert ner dem någonstans i trädgården. Och när jag har gjort det blir jag ju tvungen att köpa nya plantor att ha i de tomma krukorna. Det är det som är det eviga kretsloppet, hehe!

2 kommentarer:

  1. Det kul kretslopp, vill jag lova! Så vackra de röda små blommorna är och jag kan tänka mej att de gör sej i rabatten!
    Fin valborg önskar jag dej!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!