söndag 7 februari 2016

Ny grå färg

Som jag skrev redan tidigare i veckan, så har skivan på det lilla hallbordet fått en ny grå färg. Den jag blandade ihop själv av diverse färgslattar i söndags blev alldeles för ljusblå (titta HÄR), och jag ville ha en lite mörkare mer varmgrå nyans. Utan större betänketid i färgaffären efter jobbet en dag, så föll valet på 10429 Diskret (5302-Y32R) från Jotuns Lady Sense-kollektion. Provet såg bra ut på väggen i butiken, och väl hemma blev resultatet ungefär som jag hade tänkt mig. Bättre, helt enkelt!


För övrigt har jag en extremt slapp och skön söndag. Ni vet en sådan där när man lallar runt i morgonrock hela förmiddagen. Det betyder förvisso inte att man inte gör saker, men nog diskar man lika bra i morgonrock som utan. Och snart blir det brunch, hurra!

6 kommentarer:

  1. Ja men se där. Det där blev ju rasande snyggt! Du är duktig du. :-)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. For et kjempefint bord! Jeg bare elsker denne gråfargen.
    Synes at gleder deg på påske :)
    Fin søndag til deg!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg färg till att ditt fina, gröna! Söt kanin också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Jo, men det där blev ju bättre. Även om skillnaden inte är gigantisk. Men ibland kan en liten skillnad ändå göra mycket.

    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nog blev skivan bättre med den nya färgen!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!