måndag 19 oktober 2015

En handfull hallon och lite till

Sedan två-tre veckor tillbaka ligger mitt trädgårdsarbete nere på noll. Kratta in löv i rabatterna får jag nog göra i sinom tid, och trädgårdsmöbler och annat pynt ska in i ladan, men i övrigt tror jag minsann inte det blir några fler projekt i år. Fast när jag kom hem från jobbet idag tassade jag ner i köksträdgården för att plocka krassefrön och äta höstens sista hallon. (Det sistnämnda har det för övrigt inte blivit så mycket av i år, så jag njöt lite extra av denna handfull.)


Naturen bjuder verkligen på den ena färgsensationen efter den andra så här års. En av mina nävor ser nästan "photoshoppad" ut i färgen, och det blir ännu häftigare av att den faktiskt fortfarande blommar!


Till helgen får jag nog ta tag i allt som ska in för vinterförvaring. Jag måste nog bara rensa ladan först...

2 kommentarer:

  1. Ojojoj vilket härligt foto på Nävan

    SvaraRadera
  2. Ah, vilken läcker näva ... sånt vill man gärna ha mycket av i trädgården innan frosten biter till. Å´ så en guldkantad vardag med en sista liten bonusskörd.
    Även om de stora trädgårdsprojekten nu får ligga nere till våren, önskar jag dig en och annan mysig trädgårdsfika nånstans i en solig lähörna. /Mia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!