fredag 18 september 2015

Ris eller ros?

Gullris har man ju lite kluvna känslor inför, eller vad säger ni? När den ploppar upp i rabatterna tänker jag att det är ogräs och drar upp den snabbt som tusan, men när den bildar hela "rapsfält" nere i moraset kan jag tycka att den är riktigt läcker. Och plocka in några kvistar att ha som snittblommor funkar ju faktiskt riktigt okej. "Nordens mimosa" skriver danska bloggerskan Nana och nog har hon nästan lite rätt i det! (Hennes fantastiska hus är förresten till salu. Titta HÄR vilka härliga bilder!)


Att det alldeles säkert blir en bra start på helgen har jag redan förutspått, eftersom både Allt om Trädgård och Drömhus och Trädgård låg i brevlådan när jag kom hem idag. Kanske blir det lite gräva-rabatt-väder, om jag har tur (och lust); jag har fortfarande några rea-fyndade perenner som väntar på att komma i jorden. Lördagen kommer jag dock alldeles säkert börja med en rejäl sovmorgon. Because I'm worth it!

4 kommentarer:

  1. Det ER da en fin buket du har der! Og hvor er det sødt af dig at nævne mig i dit indlæg :-) Jeg synes det er så hyggeligt at vi kan tale sammen via vores blogge på tværs af landegrænserne. Når jeg blogger, føler jeg at hele Skandinavien er "mit land". Jeg ønsker dig en god, langsom lørdag morgen :-)
    Kh Nana

    SvaraRadera
  2. Denna årstid tycker jag allt som blommar är fint! Gullriset också! Vilken fin liknelsen med mimosan!
    Härligt med nya magasin i brevlådan!
    Ha en härlig helg!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tänk vad det betyder hur man visar en växt. Jag gillar inte gullris men när du visar och skriver så hamnar den i helt annan dagar hos mig.
    Måste ut och se om jag har några kvar.
    Ha en skön helg.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Klart du är värd det, sovmorgon!
    hm, ris eller ros... jag är ju inte överförtjust i gullris, har haft det men grävt upp dem, de blev bara trista och risiga... men här i din bukett ser de ju jättefina ut!

    Önskar dig en skön lördag!
    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!