fredag 28 augusti 2015

Cherry Rose och helgtips

En ny favorit blommar vid ladan: Solrosen Cherry Rose, som kom i en gratispåse med någon trädgårdstidning under våren. Jag var dum och sådde bara ett par frön, men den här godingen hade jag absolut kunnat tänka mig fler av. Jag spar resten av fröna till nästa år och hoppas att de håller tills dess. Annars får jag väl slå på stort och köpa en ny påse.


Nu tar vi helg igen. Lördagstips för er som bor i krokarna: Lions loppis i Osby med start klockan 13.00. Söndagstips för trädgårdsnördar: Trädgårdsdag på Bäckaskog med start klockan 10.00. Kanske ses vi i vimlet!

4 kommentarer:

  1. Väldigt fin solros! Ovanligt med den färgen och så vacker!
    Spännande med trädgårdsdag!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vi kanske syns i Bäckaskog. Om vädret är fint och vi är klara med våra sysslor.

    SvaraRadera
  3. Häftig färg på solrosen. Trädgårdsdagen har jag för avsikt att gå på i alla fall. Har blivit lite av en tradition nu:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!