måndag 6 juli 2015

Passa dig!

Minns ni de skira ljusrosa rosenkragarna som jag planterade tidigare i sommar? Då såg jag framför mig hur ljuvt de skulle blomma i söderrabatten hela sommaren.


Ja, så här ljuvt ser det ut nu. "Någon" har tuggat av både blommor och så gott som samtliga blad, på båda plantorna. Och jag vet vem denne "någon" är!


Det är den här lille filuren! Rosor smakar visst också gott, men här är han iallafall väluppfostrad nog att mumsa i sig kronbladen som redan ligger på marken.


Passa dig, du lille pälsboll! Du är söt så det förslår, men den minen hjälper INTE mot arga trädgårdsinnehavare vars blommor du just har mumsat i dig. (I synnerhet inte mot den arga grannen i norr, så passa dig lite extra när du är hos henne, hehe!)


Hörru, sluta äta mina fina blommor! Tänk om man kunde träna dig att äta något annat istället. Sånt som man ändå inte vill ha. Som kirskål, till exempel. Eller så kanske du kan tänka dig att bli köttätare och ge dig själv ett riktigt skrovmål på sniglar? 

6 kommentarer:

  1. Åh, typiskt. Rackarns odjur! Fast det är ju ruskigt svårt att bli arg på dem när man ser deras vackra ögon...
    Ha en skön semester!

    SvaraRadera
  2. Grannen i norr6 juli 2015 kl. 20:53

    Djuret lever farligt ska hen veta! Jag trodde aldrig jag skulle morra när jag ser en kanin 😂

    SvaraRadera
  3. Aj, så trist! Ja, tänk om man fick bestämma lite mera, och erbjuda "rikedomar" som kirskål och sniglar istället! Liiite nytta kunde de väl göra!

    Himla trist! Hoppas att du kommer på något bra. Blodmjöl vet jag att rådjuren inte gillar, kanske harar också skyr det. Du kanske kan försöka...!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. En mördarsnigelätande kanin hade väl varit perfekt?! Det kunde ju vara ett pittoreskt inslag i trädgården. Mördarsniglar, kirskål, målla och gräsmatta som kaninmat, det hade varit perfekt.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nä vad taskigt! Kunde ju nöja sig med det som ramlat av och ligger på backen. Kan du dressera den tro? 😂

    SvaraRadera
  6. Trist med uppätna blommor!
    Men det var ju av en sötnos, då är nog mitt hjärta lite mer förlåtande.. ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!