söndag 19 april 2015

Helgens loppisfynd

Eftersom solen lyste så fint (och eftersom vi stoppade i oss både rabarberpaj och marängsviss igår, hrmm) tog maken och jag en förmiddagspromenad till byns förträffliga skrothandel. Vi tänkte också att om bilen fick stanna hemma så skulle vi inte kunna handla så himla mycket. Fast så fort vi kom dit hittade jag den här coola gamla gröna plåtlådan med handtag och spraymålade siffror för 40 spänn. Den blir läcker i trädgården i sommar!


Gårdagens gäster behövde man inte fråga två gånger om de ville hänga med till Erikshjälpen. Där fyndades både det ena och det andra; själv hittade jag terracotta-amforan till vänster i bild här nedanför för 25 kronor. Nu har jag minsann en hel liten samling om tre stycken! (Räknas det förresten som amfora om den bara har ett öra?) 


Vi har onekligen makalöst bra loppisar här i "Glesbygd". Ofta är de himla billiga också, jämfört med storstadsloppisarna iallafall. Och tänk, snart börjar utomhussäsongen med alla årliga idrottsplatsloppisar och bordsloppisar. Det ser vi fram emot! Iallafall jag.

8 kommentarer:

  1. Åhh. Den plåtlådan var ju superkool.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra skrothandel ni har! Önskar det fanns nån sån i närheten här... Verkligen super snygg plåtlåda!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli superfint i trädgården! Vilken tur du hade!

    SvaraRadera
  4. Helt klart är "Glesbygdsloppisarna" allra bäst! Vilka fynd man kan göra, som denna plåtlåda! Så läcker och amfororna!
    Jag förstår att du är själaglad nu!
    Så fint du har planterat i plåtlådan, så läckra kontraster det blir!
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hm. Jag är lite avundsjuk på utbudet av "grejs-affärer" som verkar finnas där borta. Här omkring finns inte ett smack i den vägen. Jag får nog planera in en roadtripp till östra delen av skåne i sommar.
    Jag gillar verkligen dina fynd! Underbara!
    Ha det fint

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint du har hittat.
    Ha en fin söndags kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Du gör ständiga fynd!!
    Men det förstås - en annan kommer inte iväg och då blir det inte heller några fynd! ;-)
    Verkar som om helgen har varit superb!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du gör när inte jag är där och norpar dem före, hihi!
    Och växthus har du också på gång! Så härligt!!

    Soliga hälsningar från Ranseröd
    /Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!