lördag 14 mars 2015

Körsbärskvistar

På byns finaste lilla blomsteraffär hittar man buntar med körsbärskvistar inslagna i vackert notpapper. Bara titeln på musikstycket får mig att gå ner i brygga av glädje: "Sommarsol till sista stund". Vem kan motstå sånt? Inte jag iallafall! Och nu när magnoliakvistarna jag inhandlade för några veckor sedan är överblommade, så behövdes det ju något nytt att ersätta dem med. Tänk vilket förträffligt sammanträffande!


Utflykten ner för backen till centrum i vår lilla byn (som jag får erkänna ägde rum i bil...) var ungefär vad mina krafter räckte till idag. Min förkylning har tagit ny fart, och resten av dagen tänker jag sitta här hemma och hosta och tycka lite synd om mig själv. Fast nu kom jag precis på att jag får prinsessbakelse till eftermiddagskaffet, så i ärlighetens namn går det nog egentligen ingen nöd på mig!

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!