lördag 3 januari 2015

En dag i stan

Idag stämde jag träff med en kär gammal väninna inne i Kristianstad. Det blev en dag med både lite shopping, god lunchfika med både macka och cheesecake, och ovanpå det en riktigt härlig pratstund. En liten tjejträff, helt enkelt. Sånt borde man göra oftare! 


Några rea-kläder orkade jag inte ens prova, men eftersom det också var rea på julsaker, så passade jag på att handla en lång böjbar girland med "iskristaller" och tre gammaldags fina stjärnljusstakar i grönt gjutjärn. Nu blir det nog så att pryttlarna åker direkt ner i julpyntlådan, men jag kommer säkert bli väldans glad nästa jul när jag får tillfälle att ta fram dem igen!

4 kommentarer:

  1. Att fika är inte riktigt min grej, men det händer att jag gör det med en bloggerska som bor i närheten och det är faktiskt riktigt trevligt! Borde lära mig det lite bättre!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt att få den där tiden, en fika och lite prat!
    Ljusstakarna var verkligen fina!
    Önskar dig en skön kväll...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Egentid med en kompis är mycket värt! Och det är nu man ska fynda julsaker:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!