tisdag 27 januari 2015

Att hedra sitt nyårslöfte

Jag håller mitt nyårslöfte om att unna mig en ny bukett tulpaner varje vecka. Ibland till och med TVÅ samtidigt! Vackrast hittills är buketten som inhandlades på byns finaste lilla blomsteraffär i lördags: Tulpaner i olika rosa/vita nyanser, blåbärsris och några lila anemoner som gömmer sig lite här och där. Det gröna sprötiga heter något som börjar på "t..." som jag tyvärr har glömt. (Någon som vet?) 


Nog blir vintermånaderna lite lättare att tackla, när man kommer hem och möts av den här härliga synen! Det är inte så tokigt med nyårslöften, iallafall. Åtminstone inte de som är lätta att hålla, hihi!

6 kommentarer:

  1. Då har vi samma nyårslöfte! Varje fredag blir det för mej!
    Åh, denna bukett var ju helt ljuvlig och det gröna spretiga, urläckert! Vet inte heller vad det heter. Själv har jag blåbärsris som växer i mängder utanför här.

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Thalaspi!! /finaste blomsterbutiken på byns Frida ��

    SvaraRadera
  3. Det var ett bra nyårslöfte! Jag brukar också säga att jag ska köpa en bukett varje vecka, men inte som nyårslöfte. Verkligen fin bukett, har inte koll på det gröna men det var riktigt läckert.

    Jenny

    SvaraRadera
  4. Måste köpa tulpaner snarast! Trashankar kan man väl kalla dom där vackra lite fransiga rankorna om det ska börja med T :-)

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart nyårslöfte!
    Såna gillar jag=))

    Fin dag till dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!