lördag 13 december 2014

Koppar

Vitt, rött och guld till jul i all ära, men typ sist av alla i hela Sverige har jag nu hoppat på trenden med kopparfärgat. Jag har nämligen upptäckt att det är en alldeles förträfflig julfärg, som passar väldans bra tillsammans med den gröna och naturella stilen jag gillar att julpynta med i övrigt. Flera av krukväxterna här hemma har få matta kopparkrukor (från Blomsterlandet). De små kopparrenarna (från byns finaste lilla blomsteraffär) har jag visat tidigare här på bloggen. De flyttar runt lite här hemma, i jakt på de perfekta betesmarkerna.


På bilden hamnade också flaskan (även den från Blomsterlandet) med den batteridrivna ljusslingan. Grönt funkar alldeles utmärkt som julfärg, eller hur? (Fast grönt funkar ju alltid, if you ask me!)


Om ni undrar om allt advents- och julpyssel verkligen hamnar ute på glasverandan, så kan jag meddela är svaret nej. Det råkar bara vara det enda stället som funkar för fotografering så här års. Jag tillhör fortfarande "vi-som-vägrar-blixt-klubben". (Läs: Jag har aldrig riktigt lärt mig använda blixten på ett vettigt sätt...)

Han den där Alexander som skulle komma igår märkte vi faktiskt inte så mycket av. Däremot tror jag baske mig att jag har lite ryggskott idag, efter att ha stått stilla rätt upp och ner en hel timme i kyrkan igår. Men fint var det! Vad gör man inte för konsten, hihi!

3 kommentarer:

  1. Du är inte sist! Jag har inte anammat trenden med guldfärgat/koppar. Fint hos andra,absolut, men jag är nog för snål för att byta ut krukor mm för en trend. Jag byte oftast lite och lite i så fall. Ännu så länge trivs jag bra med vårt gråvitsvarta med röda tillbehör på julen.
    Gillar absolut din fönsterhörna!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag har en kopparkruka efter mina föräldrar, den kommer fram som nödkruka när de andra är upptagna, men jag gillar den faktiskt mer nu. Visst är grönt alltid fint, och blomsterlandet har alltid fina saker.

    SvaraRadera
  3. Så vackra kopparkrukor och vackert pyntat!
    Ha en fin tredje advent!
    /Heléne

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!