torsdag 19 juni 2014

Jubel och klang!

Så har man äntligen slängt in jobbväskan i garderoben och hängt jobbnyckeln på en krok i hallen. Sex veckors lång ledighet ligger nu framför mig, mer eller mindre som oskrivna blad. Jag älskar att inte boka upp dagarna, utan mest vakna och ta dem som de kommer. Just en sådan semester ska jag ha nu!


Imorgon fylls stugan av glada vänner, som kommer hit för att fira traditionsenlig midsommar. Maken var just ute i kryddlandet och hämtade rosmarin till årets midsommarsnaps, och kylen är fylld med diverse mumsigheter. Fast jag tjuvstartar sommarfirandet redan ikväll, med ostkrokar och Snapple i soffan. För nu är det semester, - jubel och klang!

12 kommentarer:

  1. Åh, så härligt det låter med att hänga jobbnyckeln på kroken och bara njuta av dagarna som kommer!
    Önskar dej en härlig midsommar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Grattis! Visst är det en underbar känsla?! Skönt också att inte vara helt fullbokad. Det är visserligen ett koncept som många verkar ha svårt att fatta. Folk frågar vad man har för planer och man svarar: "Inga speciella". Då får man ofta ett lite "jaha" till svar. Borta bra men hemma bäst, säger jag.

    Ha en härlig midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag gillar också att ta dagarna som de kommer men många har svårt att förstå det och tycker att man måste göra en massa på semestern för att det ska räknas liksom. Så tänker inte jag :).

    Ha en fin midsommarhelg och en underbar sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lyckans du! En vecka till ska jag slava ;) fast semester på onsdagen dock, alvas tvåårsdag 😳 den blomstertid nu kommer!

    SvaraRadera
  5. Kan inte bli bättre! Själv är jag fritidsforskare och har absolut ingenting emot det! Glad midsommar! / Siv

    SvaraRadera
  6. Kan inte bli bättre! Själv är jag fritidsforskare och har absolut ingenting emot det! Glad midsommar! / Siv

    SvaraRadera
  7. Härligt! Jag börjar också min semester idag, tyvärr inte sex veckor lång..
    Önskar dig en glad midsommar och en finfin semester!
    Kram Marie L

    SvaraRadera
  8. Åhh så hälrigt det låtar att bara ta dan som den kommer - precis som en semester ska va !
    Hihi - känner igen både grepen, mjölkkrukan och hönan (fast min är rostig)- vi har samma smak du och jag !
    Hoppas du får en riktig trevlig midsommar !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  9. Ha nu en riktigt skön semester, njut av ledigheten och planera alldeles lagom för morgondagen!!
    Önskar dej också en riktigt trevlig midsommar!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Önskar dej en skön midsommar /semester! Själv ska jag ha 4 dagar då jag o fam ska åka till skulefestivalen och lyssna på bra musik.Men är man bonde kan man ju inte ta 6 veckor..det räcker ju bra med en några dagar..

    SvaraRadera
  11. Låter härligt! Skönt att inte ha programmet full spikat. Kör samma variant själv i år, fast bara hälften av din veckor.
    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  12. Härligt!!!
    Önskar dig en skön midsommar och semester!
    Eva, Tinibelli

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!