lördag 10 maj 2014

Regntungt och klarblått

Idag har himlen varierat mellan regntung och klarblå. Det har inte varit för kallt ute, men å andra sidan inte speciellt varmt heller. En sådan där dag då vädergudarna inte har kunnat bestämma sig, helt enkelt. En perfekt dag för glasverandehäng, med andra ord! 


Fast jag har inte suttit där hela dagen. Vi har minsann också hunnit med lite städ och plock, årets andra rabarberpaj och trevligt sällskap till eftermiddagsfikat. Och nu ligger fjolårets krassefrön i blöt i väntan på utplantering. Imorgon får det bli en trädgårdsdag, oavsett väder!

7 kommentarer:

  1. Ja idag var en dag av obestämt väder minst sagt.. Men vi klarade oss från droppar fast Alva insisterade på regnjacka, eller just därför ☺️

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen mysigt ut! Ja, här i mellansverige har det också varit varierande väder - men det finns ju alltid att göra ändå... Kul att hitta din fina blogg!
    /Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  3. Något varierande väder ja. JAg var ute lite på förmiddagen men sen var jag inte hemma mer. Hoppas på utomhusväder imorgon.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt att hänga på verandan, jag önskar att jag också hade en veranda eller vinterträdgård som sitter ihop med huset. Här blev det också rabarberpaj igår, jag "tvingades" göra två stycken, eftersom rabarbern svämmar över alla bräddar i rabatten. En får nog därför hänga med till syrran ikväll.
    Ser att Solhäll hamnat i tidningen idag igen (sid H7), men kanske för ett lite missvisande syfte...!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  5. Så mysigt på din veranda.

    Mumsigt med rabarberpaj.Snart så kanske vi också kan få mumsa i oss vår första rabarberpaj.
    Nu när det äntligen visade några +grader inatt.
    Hoppas nu på sol och värme.

    Ha en härlig Söndag!
    /Heléne

    SvaraRadera
  6. Jamen vart tog det vackra vädret vägen?! Jag vill ut och fixa i trädgården, men även om jag tycker det är kul så tycker jag inte att det är så kul att jag står därute i ösregn! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Hos mig har inte rabarberna kommit upp än....ett enda ynka litet blad!!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!