söndag 9 februari 2014

Hejdundrande 100-årskalas

Vi är nyss hemkomna från en helg i Västmanland och ett riktigt härligt släktkalas, nämligen firandet av min kära farmors 100-årsdag. Tänk vilken ynnest att få samlas till en sådan begivenhet! Det blev verkligen ett hejdundrande kalas, kan jag lova. Och jag kan meddela att vår 100-åring minsann INTE klev ut genom fönstret och försvann! 


Nu ligger vi iallafall hemma i soffan igen, efter en lååång och trist bilresa. Ni vet hur sakta tiden går när man liksom bara vill komma hem. Om jag orkar ska jag nog iallafall försöka masa mig in i badrummet och duscha av mig resdammet, men mer aktivitet än så blir det inte idag. Nog ser den egna sängen onekligen mer lockande ut än vanligt när man har varit på resande fot ett par dagar...

Ja, nu fattar ni varför jag inte hade tid att blogga igår! Jag ber om ursäkt om någon på allvar blev orolig över min hälsa, hihi!

5 kommentarer:

  1. Tur att jag visst att ni skulle iväg, så jag slapp oroa mig på riktigt! Härligt med kalas o 100år, det är magiskt coolt!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få fira 100 år - en aktningsvärd ålder. Själv var jag på 50-årsfest i går. :-)


    Snyggt linneskåp du har i tvättstugan! Fast jag skulle nog ha det i vardagsrum eller kök, så att man ser det.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att få ha sin farmor i livet så länge och pigg verkar hon ju också vara !
    100 år - tänk så mycket din farmor har fått uppleva under ett helt sekel !
    Förstår precis hur du känner efter några dagar borta - ens hem är aldrig mer inbjudande och lockande än då och allra helst ens egen säng !
    Sov Gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Tänk, att få fira en riktigt hundraåring! Underbar tårta som det anstår en dam av en sån ålder! Tur att hon stannade kvar och inte hoppade ut genom fönstret! :)

    Hoppas du får en skön söndagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Grattis till att ha en farmor i livet!
    Lite knäpp kanske jag är men...vad sjunger man till en 100åring? "Ja må hon leva uti hundrade år" känns ju lite...barbariskt :)

    A-K i Värmland

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!