tisdag 8 oktober 2013

Månadsbilder

Jag har varit urusel på att visa månadsbilder i sommar, och nu när jag letar i mitt bildarkiv så inser jag att det inte ens blev taget något foto vissa månader. Hmmm... Nåväl, så här såg snäckdammsrabatten ut i juni månad:


I juli när det blommade som bäst blev det tyvärr inte en enda bild tagen, men så här såg rabatten iallafall ut i slutet av augusti:


I september blev det inte heller några fotografier, men nu i oktober ser det ut så här:


Vildvinet har tagit sig rejält i sommar och klättrar elegant uppför det gamla päronträdet. Så maffigt när löven blir röda nu på hösten! På bilden här ovanför har jag börjat kratta ihop alla övermogna päron, som ligger och är kladdiga mest överallt. Krattan står visst fortfarande kvar...

7 kommentarer:

  1. Gillar oktober bäst med det vackra vinet!

    SvaraRadera
  2. Bara så fina bilder.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Jessica, grannen8 oktober 2013 kl. 19:21

    Vinet blir verkligen bara bättre och bättre med tiden! ;)

    SvaraRadera
  4. Tycker nog att bilden från nu är vackrast. Så fint med vildvinets röda blad. Liza

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att se en trädgård som man varit i. Jag tänker ganska ofta på dagen i somras då vi var hos dig. SÅ varmt det var då! En jättehärlig eftermiddag som jag bär med mig.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Så fint att följa årstidsväxlingarna så där. Hösten äre otroligt vacker i år!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder:) man blir glad härinne.

    Kom gärna hälsa på mig på bloggen:)

    Ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!