onsdag 4 september 2013

Ifrågasättande

De säger att högsommarvärmen har återvänt. Fast det kan man inte tro, när man går till bilen på morgonen och det bara är 3 grader ute. Då är det gott med värme i stolsitsen, kan ni tro. Sen sitter jag inomhus på jobbet, ända till klockan 16.00. Jag kliver ut lagom till att dagen svalnar och luften åter känns ruggigt råkall. Inte känns det som sommar då heller.


På mitt lilla symaskinsbord är det också höst, med krysantemum i kruka, äppelkorg och pumpor inhandlade på Bäckaskog och vackert röda köpeäpplen från Konsum nere på byn. Jag har börjat tända mina första värmeljus på verandan om kvällarna och så smått börjat leta efter lådan med flanellpyjamasar uppe på vinden. Högsommar igen? Kan det verkligen stämma? I don't think so...

5 kommentarer:

  1. Ingen värme här heller tycker jag. Värme i färgerna är det iofs :).

    Kram

    SvaraRadera
  2. För min del får hösten gärna komma och stanna! Hur ska man klä sig nu liksom?

    SvaraRadera
  3. Här är det varmt på dagarna och kvällarna. Nätterna är kalla.
    Så ingen högsommar här...

    Jag har inget emot hösten, väntar på att få använda tjocka halsdukar och kängor=))

    SvaraRadera
  4. Ångermanland bjuder på +20 gradig sommarvärme,men bara drygt hälften på morgnarna. Vackert i alla fall med dimman som stiger över älven och med skog och berg i bakgrunden..
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!