torsdag 8 augusti 2013

Dörr på plats

I strilande sommarregn har snickaren varit här idag och monterat den nya ytterdörren med tillhörande dörrkarm. Det är lite finlir kvar, men nu ser man iallafall hur det kommer att bli. Om ni inte ser någon skillnad från hur det såg ut tidigare, så behöver ni inte skämmas för det. Den nya dörren är nämligen snickrad efter ett foto på den gamla.


Det gamla handtaget funkade dock inte, så maken fick mandat att gå ner till järnhandeln på byn (som för övrigt måste vara en av södra Sveriges allra bästa) och välja ett nytt. Det tycker jag han gjorde bra! Och det känns toppen att för första gången på alla våra år i huset ha ett vettigt lås på dörren. (Det törs man ju säga nu, hihi!)


Maken passade också på att spontanshoppa två beslag i järnsmide, som visade sig bli riktigt snygga på insidan av dörren. (Ni noterar väl hur extremt välplanerade vi är när vi renoverar och hur lång tid vi tar på oss innan vi fattar beslut om saker och ting?) 


Nu håller vi tummarna för att treglasfönstret vi har beställt dyker upp i nästa vecka, så att smatten blir redo att ställas iordning. Jag börjar bli smått trött på hur vi högar oss i resten av huset...

10 kommentarer:

  1. Jessica, grannen8 augusti 2013 kl. 19:24

    Bravisimo! Jo högandet lär sluta så fort smatten är klar.. Hahaha, asgarv!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt!
    Ett riktigt äkta "gammalt" handtag, de är så fina!
    Medan man håller på och renovera får man ha högar lite överallt. (För vår del tog det nog 2 år efter att renoveringen var klar, innan de värsta högarna var borta).
    Vi ses!
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Det blev ju kanon! Härligt att mötas av den fina dörren när man kommer hem.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Snygg dörr och fin färg!!!!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Fin dörr o handtag!Blev så fint!Du hade fint där vid väggen också!

    SvaraRadera
  7. Snyggt!!
    Och handtaget och beslagen gillar jag.

    Såg nu att du läst "För då minns jag kärleken", har tänkt läsa den men inte kommit till skott. Det får bli höstens bok tänker jag nu när jag läste dina rader om den.

    Och tack för fina ord om mina bilder!!

    SvaraRadera
  8. Så jättefin dörren blev och så fint med beslagen på insidan!
    Tänk, att ni har en riktig järnaffär i närheten!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Så fint det blir....och gångjärnen är ju bara pricken över i!
    Ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!