fredag 26 juli 2013

Turbantant

Jag inser att jag har en viss förkärlek för skulpturer föreställande naturligt formade damer. Den kissande damen vid Wanås såg ni i ett inlägg häromdagen, och här hemma i trädgården finns ju både badkrukan Siw och Putte i snäckbadet. Under resan till Västmanland tidigare i sommar hittade jag en ny favorit i Skulpturparken i Ängelsberg:


Visst är hon läcker i sin badrock och handduksturban? Som nyss uppstigen från ett morgondopp i ån. Skulle kunna tänka mig ett dopp själv idag...

3 kommentarer:

  1. Oj, nästan lite spöklik om man kommer sent en kväll...
    Men jag badar gärna med henne jag också!

    Må så gott, Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen26 juli 2013 kl. 22:28

    Liiite läskig... Bättre du kommer in till oss o badar, hyfsat säker på att ingen biter dig här. För det skulle säkert monstertanten göra... Muahahaha

    SvaraRadera
  3. Vilka fina statyer du hittat! Jag som egentligen inte gillar statyer, men dessa är ju jättefin!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!