tisdag 30 juli 2013

Pallen som inte blev perfekt

Jag har alltid tänkt att det vore trevligt att ha en pall med armstöd i fotändan av sängen. Ni vet så där storslaget och pampigt som hämtat ur ett sovrum från antikens Rom. Jag har riktigt sett framför mig hur jag skulle sitta där och vifta på tårna i morgonrock, i väntan på min påkläderska. 

Den perfekta pallen hittade jag på en av våra lokala loppisar redan under våren, men så snart den kom på plats insåg jag att det är väldigt opraktiskt med pallar i små sovkabysser, där sängen gör anspråk på större delen av golvytan. Inte storslaget och pampigt alls, faktiskt...


Jag har inte riktigt bestämt mig för vad som ska hända med pallen, men tills vidare kommer den nog att få tjänstgöra i hallen på baksidan, som är under renovering. Det kan ju vara bra att ha någonstans att sitta när man ska knyta skorna eller bara pusta ut när man ramlar hem om eftermiddagarna. 

Kanske målar jag om den när jag ser hur färgerna i det övriga rummet blir. Kanske blir den svart eller grå, kanske får den vara som den är. Tills vidare har jag bara tagit bort det fläckiga gamla tyget över dynan och bytt ut det mot ett randigt i grönt och vitt; en gammal stuvbit som har suttit som gardin i ett dörrfönster. Man tager vad man haver, ni vet.


Slutligen så tar jag åt mig äran helt och hållet för det rejäla regnet som har fallit över nordöstra Skåne under dagen idag. Fröken Grön kan dansa regndansen, hon!

8 kommentarer:

  1. Ja, det är inte alltid det blir som man tänkt sig. Tanken var god, det är fint med en pall i fotänden....men jag antar att det kräver sin plats.

    Själv funderar jag över om jag ska ut och klippa gräset. Eller ogräset kanske jag ska säga, det enda som växer i värmen! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det ser ut som en perfekt pianopall. Nu måste du skaffa ett piano;)
    Tack för regnet, jag antar att du är lite orsak även till regnet här i södra Skåne?
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Jessica, grannen30 juli 2013 kl. 19:28

    Mer regndans tack fröken! Hittar du ingen mer plats för den fina pallen kan jag överta vårdnaden, när som, allt för dig ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, det har regnat här också! SÅ bra så tycker jag och trädgården ler igen.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Och du dansade rejält, för regnet nådde även Närke, och det tackar vi för!!
    Och pallen, den kommer alldeles säkert att hitta sin alldeles speciella plats, för den var charmig som bara den!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Även om den inte hamnade där du tänkt så ser den verkligen tjusig ut. Tids nog hittar du den rätta platsen. Undrar om det är din dans jag har att tacka för regnet som vi tacksamt mottagit i Hult idag :) Liza

    SvaraRadera
  7. Tack för regndansen=))
    Det var uppfriskande att cykla hem igår minst sagt, hehe.

    Vart den än hamnar så är såna pallar fina!
    Påkläderska...kanske är det jag behöver för att komma igång på morgonen!

    SvaraRadera
  8. Skönt att ni också har fått regn! Det har vi också här...igen och det lär komma mera!

    Jättefin pall och säkert användbar! Du har helt rätt - pall eller liknande vid fotändan av sängen kräver jättesovrum!!! :)
    Jag är övertygad om att den ändå kommer att få en fin funktion!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!