onsdag 17 juli 2013

Oljekanna och samlarmarknad

När vi var i Västmanland hann vi med en och annan loppis, både på väg dit, på plats och på väg hem. På ett ställe snubblade jag över en härligt ärggrön oljekanna, som nu pryder sin plats i köksträdgården. Just de där gröna kannorna brukar tinga orimliga priser på antik- och samlarmarknader, men det visste man nog inte på just den där loppisen...


Antik- och samlarmarknader brukar i och för sig vara riktigt trevliga, även om priserna gör att man inte handlar så mycket. Men det är lite som att gå på museum och titta på roliga gamla saker, vilket inte heller är så tokigt. Och klämma och drömma kostar ju ingenting!

Här är två tips om ni vill besöka samlarmarknader i östra Skåne i sommar: Degeberga söndagen den 21/7 och Broby söndagen den 4/8. Har ni nära till Småland kan Markaryd söndagen den 25/8 också vara ett alternativ. De brukar dra igång redan tidigt på morgonen.

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har en exakt likadan kanna som har varit min fars så den är ganska gammal, o så var det trevligt att läsa om er i tidningen. En vacker dag stannar jag nog till o kollar i er underbara trädgård.

    Kram EvaA

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen17 juli 2013 kl. 18:43

    Ska se till att få in ett besök p ett av ställena! Konstigt vore det ju annars ;)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle hellre åka hem till dig och fynda än att ge mig ut på loppis! Det verkar enklare! ville väl mest bara säga att du gör väldigt fina fynd!

    kram louise

    SvaraRadera
  4. Den är fin!
    Färgen är läcker.

    Jag är lite irriterad över en del av de priser loppisarna här kör med. Det är liksom inte loppis längre när det blir hutlösa priser.
    Vad sägs om 800:- för en trasig resväska?

    Hoppas att du har en solig dag!

    SvaraRadera
  5. Jättefin kanna!
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  6. Jag är SÅ avundsjuk på alla fina gröna saker du kommer över! Den här oljekannan är ju helt underbar.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!