onsdag 6 mars 2013

Handväskoholic

Ett tag inbillade jag mig att min tid som handväskoholic tog slut den dagen vi flyttade från "Storstad", men jag inser nu att ett beroende är något man får leva med hela livet... Den här lilla sötnosen hittade jag på Pingstkyrkans Second Hand i Hässleholm i lördags. För ynka 20 kronor! Och då var jag inte ens där direkt när affären öppnade, utan kom flera timmar senare.


Tydligen finns det iallafall fler handväskoholics i Göingetrakten, för det var minsann många damer som slängde lystna blickar efter väskan när jag var på väg till kassan. Hur gammal den är vet jag inte, men den har ett handtag i bakelit och fodret luktar så där som malmedel gör i gamla garderober. Nu får den nog hänga på vädring på dörrhandtaget ett tag, men den är så fin så det gör ju inte så himla mycket!

6 kommentarer:

  1. Jessica, grannen6 mars 2013 kl. 18:10

    Om du inte hittar den nån dag, tror jag du vet var du ska leta.. Sååå fin! O pojkarna tokgillar hyllan! <3

    SvaraRadera
  2. Fynd!!

    Jag har också tagit tag i pelargonerna men nu vill man liksom ändå har nya, röda känner jag för i år. Men får väl hålla mig ett tag till...

    SvaraRadera
  3. Vårkänslor hos dej ser jag!

    Roligt att läsa ikapp lite. Ha det fint i vårsolen, Kram marie

    SvaraRadera
  4. Åh vad fin. En clutchväska! Jag älskar dem! Har sytt en själv som är i samma form som din, i gröööönt engelskt tyg med blomrankor på.. ett Morris.

    Ha en fin dag och må gott!
    Kram Linnea

    SvaraRadera
  5. Åh vem älskar inte handväskor! Jag kan ha hur många som helst. Och jag tycker du har gjort ett riktigt fynd!

    SvaraRadera
  6. Den "loppisen" har t.o.m. jag varit på. Jag kom inte hem med en väska, däremot med en stol. Som nu står i ett hörn i källarförrådet... Inget bra köp med andra ord.

    Din väska är definitivt ett bättre köp! Tyget är urgulligt och handtaget i bakelit gör att den ser gedigen ut.

    Den kommer göra sig fin-fint på söndagspromenaden i Glesbygd ;)

    En trevlig (och kry) helg önskar jag dig!
    Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!