tisdag 8 januari 2013

Skuggspel

Till jul fick jag så fina lyktor för blockljus i present. De är i två olika storlekar och har ett sirligt mönster i svart smide. När vi inte eldar i spisen brukar jag ställa dem inne i det murade valvet, där skenet från lågorna bildar ett härligt skuggspel på de vita väggarna.


Fast just ikväll brinner det en riktig brasa i spisen. Det blir så där råkallt ibland när temperaturen utomhus ligger runt nollan och elementen inte riktigt kan bestämma sig för om det är varmt eller kallt. (De borde göra som jag och bestämma sig för att det alltid är kallt, hehe!)

10 kommentarer:

  1. riktigt fina lyktor...Här har vi oxå sådär råkallt.. Nu har vi bara -0,8 ute..

    SvaraRadera
  2. Så fint, älskar skuggspelet! Vi köpte vårt staket från Hunden & Herden, dom hade en kampanj och det är inte så dyrt, lite beroende på höjden. Jag har en rulle på 10 meter som blev över så vill du köpa till ett lägre pris så det bara hojta till :-)
    Jag älskar staketet och det blir bara vackrare med åren.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Mysiga ljuslyktor!

    SvaraRadera
  4. Jättefina lyktor och skuggor. Ingen brasa här heller ikväll men flera ljus tända. Mysigt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag hittade din blogg genom Pilgrim!
    Bra rekommendation från henne så jag vill såklart komma tillbaka! Men! kan man inte bli följare??

    Jaja...annars får jag komma ihåg ändå ;)

    Veronica

    SvaraRadera
  6. Mysigt! Tror det kan bli snö senare i veckan så elda på bara!!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig bild!
    Det är härligt med det där skenet, rofyllt.
    Men visst är det kallt.
    Uppsala när det är som värst just nu...
    0-gradigt, fuktigt och blåsigt.
    Tycker inte om det just nu.

    Hoppas att du får en skön dag!

    SvaraRadera
  8. Älskar dessa lyktor, har en själv, men utan hänge...tyvärr.
    Visst är det skönt med brasa den här årstiden, önskar vi hade fler kaminer i huset...
    Ha en bra fortsättning på veckan!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!