söndag 4 november 2012

Weekend i Borås

Jag är fortfarande så primitiv att jag tycker det är roligt att bo på hotell. Det är något lockande i allt det där med frukostbuffé, glassiga foajéer och nytvättad vit hotellfrotté (oj, tre ord med accent i samma mening!) som jag liksom aldrig växer ifrån. 

När sambon annonserade för ett par veckor sen att han skulle till Borås på konvent den här helgen, var jag därför inte sen att hänga på. Och nog har jag fått min beskärda del av frukostbufféer, glassiga hotellfoajéer och nytvättad vit hotellfrotté. Och skumbad!


Att Borås (som jag aldrig varit i tidigare) dessutom visade sig vara en riktigt trevlig liten stad med många fina affärer, caféer och restauranger var en riktig bonus.

Nu är vi hemma igen, och jag känner mig faktiskt lite utvilad efter vår minisemester. Redo att tackla en ny arbetsvecka imorgon!

7 kommentarer:

  1. Jag har nog inte heller varit i Borås någon gång.
    Härligt att känna sig utvilad. Jag är så nöjd med att ha Erica hemma igen så det gör att jag nog också har energi till en ny vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Då har du inte varit så långt ifrån mina trakter.
    Borås tycker jag också är en mysig stad. Mycket affärer tycker jag.
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Oj vad kul! Hotellfrukostar är härliga!!

    SvaraRadera
  4. Primitiv?
    Jag är också barnsligt förtjust i att få bo på hotell.
    Låter som om du haft en härlig helg.
    //Ulrika

    SvaraRadera
  5. Minisemester är väl aldrig fel! Inte heller hotelvistelse.

    Nice!

    SvaraRadera
  6. Ja då är jag lika primitiv, tar varje chans till hotellfrukost :)
    Låter verkligen som att ni haft jättemysigt, vilken helg!

    Ha en fin start på veckan, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Hotellfrukostar är bland det bästa jag vet! Mums! Låter gött att va utvilad, det är också bland det bästa jag vet, dock förekommer hotellfrukostar oftare. Välkomna hem!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!