fredag 2 november 2012

Varm i hjärtat

När jag först upptäckte "Blogglandia" för en sisådär 4 år sedan var Hannis Hem en av de allra första bloggarna jag fastnade för och började läsa regelbundet. Genom åren har jag alltid återvänt dit för att låta mig inspireras av makalöst kreativa projekt, välskrivna texter, fantastiska fotografier och Hannis kloka tankar om livet. Att vi dessutom råkar vara födda samma år i samma stad är naturligtvis ett extra roligt sammanträffande! (Fast mig veterligen har aldrig våra vägar korsats.)

Därför blev jag extra varm i hjärtat när Hannis skickade den här fina lilla awarden till mig häromdagen. Tusen tack, min Uppsala-syster! Jag blev verkligen glad, ska du veta!


Jag väljer att skicka den vidare till en annan fin bloggerska, som jag också följt genom åren och  som jag ständigt återvänder till: Maria med Marias Stil. Extra kul är det att följa bloggen nu, efter flytt och under pågående renovering av nytt boende!

Tre härliga bloggar som jag upptäckt på senare år (och där jag dessutom haft förmånen att få lära känna bloggerskorna "in real life") är Livet på Solsidan, Marinas Trädgård och Mina Rum. Tre sköna damer som bjuder på härlig läsning och finfin trädgårdsinspiration; det får allt bli en award till er också, tjejer!

Nu tar vi helg! Må så gott, allihopa!

6 kommentarer:

  1. imponerad över att du kunde välja ut så där...men håller med dig i dina val, läser och blir inspirerad av några av dessa också ;) o du har verkligen förtjänat uppmärksamheten!! kr@m o trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Det är härligt att hitta bloggar man verkligen gillar. Ibland har jag svårt att ta på vad det är som gör att jag känner speciellt för en blogg. Den har liksom bara Det. Din blogg minns jag inte hur jag hittade men jag vet att jag gillade den direkt. Hoppas vi kommer träffas många gånger till.

    Kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Fina, fina du!
    Sitter här och blir alldeles varm i hjärtat över dina ord!
    Det är ju så att vi är Uppsala-systrar och du räckte ut din hand via mail när jag var i ett jobbigt läge, och att vi har lite lika humor och älskar böcker. Du är också den jag tänker på när jag ser grönt=))

    Ska bli kul och kika in hos dom du skrivit om!!

    Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Så glad jag blir!!! Precis vad jag behöver, har börjat tappa lite inspiration, sitter ju mest i röra här hemma, så kul att få uppskattning :)

    Imorgon är det dop, lilla Tova blir kristen och jag har tillbringat dagen med att baka cupcakes, kommer ett inlägg om det snart.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden! Ja, visst är det fantastiskt så många ny människor man lär känna, både i nätvärlden och irl!
    Önskar dej en fin och härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden (den är du väl värd!) och tack för densamma :)

    Ja, visst finns det många fantastiska bloggar. Jag gillar framförallt att det finns en sådan mix av precis ALLT: Glädje, sorg, trädgård, inredning, humor, ironi, inspiration, vardag...

    Håller med dig. Kaffehäng är roligare än shopping. Det är som jag sagt tidigare, man är en riktig kaffekärring ;)

    Kram och härlig helg!
    Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!