söndag 11 november 2012

Trollhassel och tacksamhet

Vi har turen att omge oss med fina grannar här på Solhäll. Bland annat fina grannar som är snälla och meddelar att det finns avklippta trollhasselgrenar att komma och hämta på deras uppfart, om man vill ha. Och det vill man ju!


Tack Jessica; titta så fint det blev på glasverandan! Passar perfekt på pelarbordet i hörnet, nu när jag har flyttat in det lilla apelsinträdet i hallen över vintern. 


Tacksam och glad är jag också över alla er som tar er tid att lämna små trevliga hälsningar i kommentarsfältet här på bloggen. Jag är pinsamt medveten om hur frånvarande jag själv är med kommentarer för tillfället, men ibland känns det som om tiden och orken inte räcker till för allt man vill göra. Tack för att ni inte ger upp hoppet om mig! Om ni visste vad det värmer!

16 kommentarer:

  1. Vilken fin stämning det är på din glasveranda! Så vacker trollhasseln är - varför tar inte jag inte lite av den, jag har ju en på torpet...?! Du verkar ge mej idéer hela tiden!:)
    Jag ser vår favoritstol också - den passar ju också perfekt och bryter av så snyggt mot det ljusa! Vilken läcker färg du har på väggarna!
    Hoppas att du har en härlig söndag, trots grårugget!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint jag vill verkligen ha några kvistar trollhassel jag med...kärlekens grannar har en lite på framsidan av sin radhusplätt (har aldrig sett att de klippt den)...och jag känner dem inte så väl att jag vill fråga...ibland har jag tänkt att jag ska smyga ut på natten...vilket jag inte gjort förstås...hihi... Ha en fin söndag Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Visst värmer det att få kommentarer, att folk läser och ger tillbaka. Då blir man glad. Ibland orkar man kanske inte.

    Jättefina grenar! Synd man inte bor granne med Jessica.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Såna grannar skulle man få ha:)!
    Så snyggt det blev och jag ser redan framför mig hur du fortsätter piffa i det till jul också, vill också ha!!

    Jomen ibland är det verkligen så att tiden bara inte finns, man måste ju hinna andas också :)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Underbar Hasselbukett;) Värdefullt med bra grannar! Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint och tacksamt att dekorera med trollhassel. En sådan buske skulle man ha någonstans på tomten. Oj, oj, oj, det är så mycket man vill ha!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jessica, grannen :)11 november 2012 kl. 18:55

    Nää nu sitter man ju här o rodnar :) med så trevliga grannar som jag har är det glädje att ha något att dela med sig av. Blev jätte fint på er vackra veranda!
    Ps, för er som har vägarna förbi finns här rätt mycket mer att hämta ;)

    SvaraRadera
  8. Varför har inte jag sådana grannar?
    Lyckost dig, blev ju fantastisk fint där på din veranda.

    Inte glömmer jag bort dig, vet hur det kan vara ibland med bloggandet.

    kram vännen,
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Så vackert det blev!! Du har verkligen öga för det där...fint och samstämt i färger och utsmyckning verkar det vara i hela huset...blir sååå avundsjuk...Även på att du har en så trevlig och bra granne, som dessutom har trollhassel...
    Vet hur det är med bloggandet...man kan inte hinna allt!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Jag tycker som Marina. Tänk om man hade en granne som Jessica... Lyllos er i Glesbygd!

    Gillar krukorna du skojade till med spetsbandet. Det enkla är oftast det vackraste. Superfint!

    Ha det toppen!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  11. Trollhassel, så fint! Ni har så mysigt och fint på verandan. Går det att sitta där fortfarande eller är det för kallt?
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  12. Ohh trollhassel är så fint
    Vilka snälla grannar
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  13. Sådana grannar skulle jag också kunna tänka mig. Trollhassel är ju så fint.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Här har du en till som är ganska frånvarande...
    Händer så mycket nu att jag börjar känna mig dränerad på energi!
    Men, utmaningar växer man av=))

    Jag gillar hassel!
    Fint!

    Hoppas att du har bra dagar nu/Hannis

    SvaraRadera
  15. Älskar bara er verandan! Så fint!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Trollhassel är så fantastiskt fint. Vet ingenstans i närheten som det finns. Ser perfekt ur där på verandan.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!