tisdag 6 november 2012

Koketta glaset 'Krokett'

Ingen som bor i södra Sverige har väl missat att IKEA har öppnat ett nytt flaggskepp i Älmhult. Det är mindre än en handfull mil dit från samhället där jag bor, och ännu färre från orten där jag arbetar, men jag känner på mig att jag gör rätt som inte åker dit än på ett tag. Ska man tro kollegor och  artiklar i lokaltidningen, så har det varit ganska hysteriska dagar där sedan öppnandet, och sådant undviker jag helst om jag kan.

När jag väl tar mig dit tänker jag iallafall ta mig en titt på de fina gröna dricksglasen Krokett, som kostar ynka 9 kronor.


En och annan julpryl brukar det ju också slinka med när man är där i november, men för första gången i världshistorien kommer jag nog INTE köpa värmeljus. Mitt 400-pack från Hornbach räcker gott och väl ett tag till, hehe!

9 kommentarer:

  1. Här är en till som hållet mig därifrån, men snart, ja riktigt snart måååste jag nog ta mig dit jag... Värmeljusen är snart slut här hemma ;)

    SvaraRadera
  2. Kul med IKEA så nära dig.

    Menar du att du köpt 400-pack ljus?
    Det skulle jag behöva inköpa, går ju åt en del ljus i butiken och även hemma.

    Vad tyckte du om butikerna i Borås?

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. 400 glas blir "bara" 3.600 kr. Kanske kan vara nåt att fundera på...

    Näe fy, det blir inget IKEA för mig heller på ett tag. Gillar inte folksamlingar. Blir bara stressad! Men tids nog tänker jag också ta mig en tur.

    Fina glas förresten!

    SvaraRadera
  4. Vi har inte heller åkt dit ännu. Tror vi väntar någon vecka eller så.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Var dit i söndags, mycket folk men det gick bra ändå, visst köer här och var men alla var trevliga och mycket personal på golvet.
    Gick smidigt även om det tog lite tid

    SvaraRadera
  6. Men åååå, så snyggt glas! ) kronor... billigt!

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina glas! Har inte sett dem förut.
    Jag har cykelavstånd till ett annat Ikea varuhus. Farligt! Tur att man inte får med sig hur mycket som helst på cyklen!
    Fin onsdag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hur kunde jag INTE veta det? Jag älskar ju grönt också... tyvärr kändes de för "glada" och moderna för vårt grönvita engelska porslin.. men det kanske måste bli några till sommarsaften ändå! *S*

    Kram Linnea

    SvaraRadera
  9. Jag har inte varit där på ett tag, köpte tjocka täcken sist. Och där under dem har jag legat sedan dess, hehe. Skojar bara..
    Finfina glas, jag behöver nya så jag får ta mig en tripp dit ser jag!

    kramkram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!