måndag 26 november 2012

11 frågor och 11 svar

I förra veckan skickade MiSs KhAoS vidare en fin liten utmärkelse till mig. Tusen tack för det, det värmde verkligen i novembermörkret! Med utmärkelsen följer 11 frågor, som jag ska försöka klura ut svar på nu.


1. Vad gör dig glad på en måndag?
Det är alltid med glädje jag traskar iväg till övning med min kör om måndagskvällarna. Där tankar jag positiv energi så att det räcker för hela veckan!

2. Vad driver dig till att skriva på din blogg?
Jag har alltid känt ett starkt behov av att skriva av mig, om så bara om triviala vardagssaker. När jag var yngre fyllde jag dagbok efter dagbok med text som jag sedan aldrig läste igen. Kanske fyller bloggen det behovet nu; jag fyller sida efter sida med triviala små vardagsfunderingar som jag sedan aldrig läser igen. En fantastiskt härlig bonus (som jag aldrig kunde drömma om när jag började blogga) är kontakten med alla er där ute som läser och skickar härlig respons i form av kommentarer, men fortfarande är det nog så att jag skriver för att stilla mitt eget behov.

3. Var skulle du vilja bo om du fick välja fritt?
Om frågan hade kommit för några år sedan hade jag nog givit ett betydligt mer utsvävande svar. Idag är det enkla svaret att jag redan bor där mitt hjärta och mina drömmar känner sig hemma. Vem hade kunnat ana att det skulle vara i ett skraltigt gammalt hus på 76 kvadratmeter!

4. Stads- eller lanttjej?
Ja, jag är ju stadsjäntan som jobbar hårt på att konvertera till lantis, hihi! Det går faktiskt över förväntan bra!

5. Vad är din främsta tillgång?
Humor och förmågan att kunna se det komiska i mångt och mycket. Jag skrattar ofta, mycket och gärna!

6. Vad skulle dina vänner säga vara din främsta tillgång?
Se ovan.

7. Favoritmat?
Åh, jag tycker om mat överhuvudtaget! Fast mammas mat i synnerhet. Och farmors goda köttbullar!

8. Någon känd person som inspirerar dig?
Det finns en hel del mer eller mindre kända personer som jag beundrar, utan att nödvändigtvis bli inspirerad att själv vilja skapa på samma sätt som de gör. Marie Hermansson skriver fantastiska böcker, men jag blir inte inspirerad att skriva egna böcker för det. John Malkovich är en fantastisk skådespelare, men han får mig inte att vilja bli skådis själv. Miss Li är ett ljuvligt musikgeni, men jag nöjer mig mer än gärna att förbli lyssnare. Fast när jag ser duktiga inredarna Mija Kinning och Elsa Billgren på TV, då blir jag nästan alltid rejält sugen på att göra om här hemma!

9. Tror du på tankens styrka?
Om tankens styrka är synonymt med envishet och enträgenhet, så tror jag definitivt på det. Vill man något tillräckligt mycket, så klarar man nästan vad som helst!

10. Vart vill du åka på din kommande semester?
Sedan vi blev med trädgård vill jag mest vara hemma om somrarna, men runt påsk kan jag mycket väl tänka mig att dra iväg på en liten resa. Jag har många platser jag skulle vilja uppleva, som New York, Marakkech, New Zealand, Istanbul, Japan... Fast ofta längtar jag hem redan innan jag har åkt!

11. Vad är lyx för dig?
Lyx för mig är en helt ledig, oplanerad dag utan några som helst måsten, när jag bara får gå och dra. Gärna iklädd pyjamas eller i trädgårdskläder, med en kopp kaffe i handen. Det är fina grejer, det!

Den här awarden med tillhörande frågor ska egentligen skickas vidare till några utvalda bloggar, men eftersom jag är nyfiken av mig så skulle jag tycka att det vore väldans kul om så många som möjligt ville svara på frågorna. Därför skickar jag glatt vidare till er allihop!

1 kommentar:

  1. Rolig läsning! Och visst är det väl så att oavsett vart man än reser till för spännande platser och den allra bästa platsen det egna hemmet. Om man nu får göra om lite där då och då när andan faller på. ;-)

    Ha det fint!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!