söndag 14 oktober 2012

Utomhusbelysning

Vi har haft en särdeles social söndag, med särdeles trevliga möten och särdeles god mat! Och MYCKET mat! "Jag har nog intagit lika många kalorier idag som jag gjorde på resten av veckan sammantaget", kommenterade sambon alldeles nyss, och jag kan bara instämma.

Ett besök på Hornbach hann vi också med, när vi ändå var ute och körde. Där hittade vi äntligen utomhusbelysning, både till nocken ovanför glasverandadörrarna och till källartrappan. På båda ställena blir det samma enkla modell i borstad galvaniserad plåt (liknande den på bilden), som jag tror kommer passa bra in i den äldre stilen på huset.


Vad vi mer hittade på byggvaruhuset får jag visa en annan dag, när det är tillräckligt ljust ute för fotografering. Jag kan ju bara säga att badkrukan Siw kommer att få konkurrens framöver, hehe!

5 kommentarer:

  1. Sådana lampor är fina. Vi har likadana utomhus. Skulle vilja ha på fler ställen faktiskt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer bli hur tjusigt som helst! Ser fram emot att se vad som skulle kunna konkurrera med en pudding som sivan!

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag nyfiken!
    Ha en fin måndag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Kommer bli snygga på ert hus.
    Lite härlig belysning behövs massor av nu.......ute som inne.

    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  5. Ja det är inte bara inne belysning krävs nu;) Kommer bli fint. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!