lördag 6 oktober 2012

Glass i stora lass

Om jag bara fick äta en enda sak resten av livet skulle jag nog välja glass. Jag skulle nog lida brist på både det ena och det andra, men vara fruktansvärt lycklig! Bästa glassen i min närhet finns utan tvekan på Darins inne i Kristianstad; där man skulle kunna hänga mest varje dag om man fick. (Jag blev faktiskt till och med förlovad där!)

I vår lilla matbutik här hemma har de nu en hel frys med Ben&Jerry-glass i massvis med olika smaker. Galet gott (samma märke gav mig 12 kilos övervikt under mitt au pair-år i USA för 20 år sedan, så ni förstår vad jag menar), men galet dyrt... En ynka liten pint (ca 0,5 l) kostar över 50 kronor, så det köper man bara vid högtidliga tillfällen. Som till exempel en regnig lördag i oktober, hehe! Bästa sorten är körsbärsglassen Cherry Carçia.


Jag tror jag ska önska mig en sådan här glassmaskin i julklapp. Någon som har testat den och vet om den är bra?


7 kommentarer:

  1. Har inte en sån, men en annan med större frys skål och den är super bra. Älskar hemmagjord glass. Sm

    SvaraRadera
  2. Glass är gott, men det är inte min största last. Jag gillar både, chips, choklad, kanelbullar, äppelpaj... Omöjligt att välja favorit faktiskt. Det varierar nog från dag till dag! Körsbärsglassen har jag dock inte provat, kanske blir nästa last för mig också...?!?!

    /Frida

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt aldrig smakat den. Tycker den är så dyr. Den där smaken skulle jag nog gilla.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, alla har vi säkert våra små laster! Du verkar ju helt klart ha glass som en sådan! Ben & Jerry har jag faktiskt inte ens testat ännu, jag är nog ingen glasstyp, men man kanske ska prova den! Jag har hört så många som gillar den!
    Glassmaskinen har jag ingen erfarenhet av, men du får säkert tips här!
    Ha en härlig lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med! Det väsrta jag vet är när folk säger att "idag är det riktigt glassväder". Det finns inget speciellt glassväder, glass passar i alla väder för det är inte väderberonde. Jag ska också festa till det med lite glass tror jag :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Glass är något som undvikes pga laktosintolerans , men min väninna har en slik maskin i sin ägo och hon är sååå nöjd, men det var ett hiskeligt pris.. tror hon betalade 299 kr för sin, kolla Maxi eller City Gross eller kanske Jula om dessa butiker finns i ditt närområde..
    evalott

    SvaraRadera
  7. Ben & Jerry´s = supergott. Men körsbär?! Den hade du fått behålla för dig själv! Tur det finns andra smaker att välja på :)

    Innan vi köpte huset bodde vi i lägenhet i samma hus som Fantasi. Gissa om vi handlade där rätt ofta...

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!