måndag 22 oktober 2012

Angelique

Tulpanlökar är som värmeljus: De hamnar i ens kundkorg av bara farten, utan att man riktigt fattar hur. Mitt senaste spontanköp är 20 stycken Angelique-lökar; en ljuvt vitrosa tulpan med dubbla kronblad. Blommorna är oemotståndligt vackra på bilden på paketet!


Jag har petat ner lökarna i rabatten runt snäckdammen, där det nog kan bli trevligt med lite romantiskt rosa framåt april-maj. 

Idag har jag inhandlat svart färg till lampfästet jag visade igår. Jag tänkte passa på att fräscha upp nederdelen på några stuprör också, när jag ändå är i farten. Fast det får nog bli en annan dag, för nu är det både mörkt och fuktigt ute. Törs man hoppas på någon solig höstkväll i veckan, tro?

6 kommentarer:

  1. Oooo läckra lökar! Jag har verkligen "lyckats" inte ett enda spontanköp av lökar.. Undras vem som grämer sig mest i vår..? Tur jag kan snegla på dina ;)

    SvaraRadera
  2. Hjälp, det här känner jag igen. Vet inte hur många lökar jag slängt, uj uj!
    Men jag vill ju så gärna ha fina blommor, konstigt hehe!

    kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att de var oemotståndliga, vilka ljuvliga små saker! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Den där darlingen satte jag förra hösten och det blev en favorit i våras. Köpte på mig 40 till nu i höst...

    Bra köp där fröken :)

    SvaraRadera
  5. Men vilka söta tulpaner!! Här har det blivit fattigt med lökköp i år, sorken vann den ronden, jag har gett upp...
    Då får vi hoppas att solen även når till dej idag, så du kan måla lite!! Man tror knappt det är sant, den lyser från en klarblå himmel!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att det är lockande nu när man hittar lökar lite överallt i trädgårdsbutikerna!
    LIknande dem på bilden, köpte jag förra hösten, men tyvärr råkade rådjuren smaska i sej just DEM, så jag fick aldrig riktigt se dem. Nu hoppas jag på nästa vår!
    Idag hoppas i alla fall jag på en solig eftermiddag, som de har lovat!
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!