torsdag 7 juni 2012

Svanby grå

Nationaldagen tillbringade jag på den allra svenskaste av platser: IKEA i Älmhult. Det var länge sen jag besökte varuhuset (i höstas någon gång), så det var riktigt kul att följa den snitslade banan och kolla in alla nyheter.

Poängen med besöket var att hitta en ny klädsel till vår sorgligt solblekta (en gång svarta) Ektorp-soffa, vilket jag också gjorde. Det blev en klädsel i lite grövre tyg än det vi hade tidigare, i färgen Svanby grå. 

Bild från IKEA:s hemsida

Färgen blev toppenbra här hemma, och med de omklädda dynorna hittade soffan plötsligt tillbaka till sin ursprungliga form och stabilitet. Nu återstår bara det delikata problemet att hitta nya soffkuddar, hurra!

8 kommentarer:

  1. Så fint att man kan köpa ny klädsel! Soffan kommer ju att bli som ny!

    Ja, ja, att hitta nya kuddar kan ju ha sina sidor...! Hoppas du kommer på något...!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Stiligt! Ja, det kan verkligen göra underverk att byta klädsel, man får ju en ny soffa på ett litet kick! Psst... jag har en award till dig på min blogg, det är man värd efter en heldag på Ikea. :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt längesedan jag var där faktiskt. Får bli en regnig dag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. tänk vad en ny klädsel kan göra! jag vill också ha en "ny" soffa... vår vita klädsel är fläckig... såklart. som det blir på en vit soffa.
    men helst av allt vill jag byta ut den till en mer föränderlig modell... you know me... ;)

    SvaraRadera
  5. Blir jättesnyggt!
    Och att hitta nya kuddar - det är (oftast) ett kärt besvär!
    Ha en bra helg!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  6. Jag skulle nog vilja (eller behöva..?) en ny klädsel till min Karlstad, men det verkar inte finnas i ljusgrått som jag vill ha. Men hitta kuddar, DET kan jag!!! :-D

    SvaraRadera
  7. Jessica, grannen ett hus upp ;)8 juni 2012 kl. 18:07

    Fin soffa! O fin blogg, sååå glad att jag hittat din blogg bland alla! Vet du förresten att en av dina nyplanterade rosor ner mot andra grannen blommar?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!