söndag 20 maj 2012

Ljuva söndag

Så ljuvligt väder vi har haft idag! Jag har grejat och donat i trädgården nästan hela dagen; klippt gräset på baksidan, rensat rabatten vid rostornet och flyttat om lite plantor. (Jag suckar djupt över hur kirskålen fullkomligt tar över när man varit slarvig och inte hållit efter rabatterna i tid...)

Årets första utomhusloppis hann jag också med. Den ägde rum två byar bort, så det blev en lagom lång paus från trädgårdsarbetet. Några större fynd gjorde jag inte, men lite smågrejer kom jag hem med iallafall: En trälåda med fack (som ska målas och komma till användning i pysselrummet), en ullsax och en blåmålad hushållssax.


Det känns nästan tragiskt att man har en ny arbetsvecka framför sig, nu när sommarvärmen äntligen har hittat hit...

7 kommentarer:

  1. Vilken dag, håller med om att det kunde förbli helg ett tag till..
    Ullsax, du går väl inte i fårtankar?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har laddats med energi under de fyra lediga dagarna men skulle helt klart kunna vara hemma fler dagar. Soligt väder eller ej.

    Att "bara" gå omkring och fixa och dona är underbart härligt tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst har det varit en underbar söndag med värme och sol.
    Ha en fin kväll!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Åh, blir så avis på alla loppisar du vet i krokarna, kan du inte göra reklam för dem i förväg?? ;)

    SvaraRadera
  5. Eller huuur!!? Jag känner mig alldeles seg efter en skön långhelg och när sommaren äntligen har kommit - helt LJUVLIGT! Men sitta-inne-jobbet blir liksom inte favvis direkt...

    SvaraRadera
  6. Å efter en solig och fin söndag kom en om inte ännu finare måndag...och jag är ledig!! Hade tyvärr en massa att uträtta men lunch i solen hann jag i alla fall med. Vilken ljuvlig tid vi har nu!!
    Fina fynd du gjorde, får nog ta en runda på loppis också!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Vi har haft så dåligt väder här: kallt och mycket regn nästan hela helgen, och nu när man ska jobba igen, ska det bli fint.
    Men jag blir glad ändå, värme och sol behövs mycket här just nu!
    Kram
    Ute

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!