torsdag 22 mars 2012

Bokugglor

Den fantastiske sakletaren (a.k.a. "Sambon") fortsätter att hitta godbitar. Den här gången har han kommit hem med två tunga bokstöd i form av ugglor, från en antikaffär i Lund. För mig som gillar både ugglor och böcker (och som dessutom känner mig som en riktig rugguggla emellanåt, haha!) är de verkligen en fullträff! 

Än så länge har ugglorna "landat" högst upp på det lilla väggvitrinskåpet i gröna rummet, men vi får se om de blir kvar där.


Bokhyllor är verkligen något vi saknar på Solhäll, - på våra ynka 76 kvadratmeter (dessutom med lågt i tak) är det svårt att få plats med sådana på ett vettigt sätt. I framtiden finns det planer på att inreda vindsvåningen och göra ett bibliotek/arbetsrum där, men än så länge ligger nästan alla våra böcker (och det är MÅNGA!) i papperskassar på vinden.

Jag sörjer mina nerpackade böcker lite grann; ett hem är inget riktigt hem utan välfyllda bokhyllor, tycker jag. Nu kan vi iallafall packa upp ett par stycken och ställa mellan bokstöden, om än bara för känslan att få ha några böcker framme.

7 kommentarer:

  1. Men vilka fina ugglor. Han är en riktig sakletare han.
    Jag håller med dig att böcker gör ett hem. De är så vackra och härliga. Jag har också mesta delen av mina böcker nedpackade, hoppas på ett pysselrum/bibliotek i källaren.......
    Det lär ju dröja!

    SvaraRadera
  2. han är duktig på att fynda!!

    SvaraRadera
  3. Men så fina!!!! Vilken skatt....Kram

    SvaraRadera
  4. Så sant, så sant. Böcker är viktigt. Det tycker jag också.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Förstår dig, man vill ju ha alla sina prylar uppackade och nära till hands, särskilt böcker. Hoppas ni kommer i ordning med ert läsrum snart!

    Tack för peppingen med pendlingen, vi har provkört ett par ggr nu och det ligger på 35-40 min enkel väg. Det GÅR ju. Om man sen lyckas köra snabbare så man kommer ner i 30 min är det ju inget problem längre. 30 min är en magisk gräns..

    Kramar på er!!

    SvaraRadera
  6. Jag blir så impad, du har en man som går i affärer och i antikaffär dessutom - lyckliga du. Min man handlar inte. Punkt. Dessutom var dom ju jättefina ugglorna. Och böcker, ja, det måste jag också ha och vi har så många bokhyllor och för få väggar så jag vet inte om jag ens får upp en tavla till. Löste det ganska bra när vi fick syn på såna där flexibla system, elfa, eller vad det heter.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Hur fina som helst! Jag älskar också ugglor.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!